24: Säsong 7 - DVD Review

24: Säsong 7 - DVD Review
24: Säsong 7 - DVD Review

I 24, Har Jack Bauer lyckats slåss med presidentmord, kärnbomber och vildkupar genom åren - men senare årstider har lämnat publiken mindre än gripen.

Säsong 7 sätter tillbaka som gjorde showen oupplöslig - och det är den bästa säsongen hittills.

Om du inte känner till 24, då är det inte för mycket att komma ikapp. Vi har en ex-CTU-medlem (Counter Terrorism Unit) med namnet Jack Bauer (Kiefer Sutherland) skrikande, stansning, torturering och bröstvårtor-klämma sig till sanningen i en lång rad nationella katastrofer.

Den här säsongen ringer faktiskt Jack ut i en konflikthjälte och tar raster mellan allt som ropar och kämpar för att reflektera över hans kontroversiella ansträngningar. Skenar ett ljus på dessa sätt är FBI, med vilken Jack arbetar. Han samarbetar med Agent Renee Walker (Annie Wersching) och de två gör en bra cop / bad cop / melodramatic självreflekterande cop partnerskap. Faktum är att serien tar ett uppfriskande blick på Jacks strid med sina inre demoner, vilket gör en mer karaktäriserad show än tidigare årstider.

Det försvårar dock inte åtgärden. Jack konfronteras snart av sin tidigare döda kollega som har tagit en buzz cut och en lektion i skurkfulla snarling. Det är tillräckligt med att säga att det är en spännande start och en som sätter oss upp för en oförsonlig dag.

Hastigheten i säsongen blir andfådd. Konstanta vändningar - ibland gränsar till det absurda - förhindrar lags, packar i en videobutik full av thrillerliknande plotlines och set-pieces i varje 45-minuters episod. Föreställningen kräver en viss upplösning av vantro, eftersom svindelvägen börjar springa så länge att det börjar slingra sig om sig själv. Även om det är en negativ punkt kan det också vara positivt - det bidrar till den spännande och actionfyllda säsongen och slutar att bli självklar.

Byte av LA-inställningen för tidigare utflykter till Washington DC hjälper också. Detta ger skämten mellan presidenten och Bauer en större känsla av brådskande som Vita huset blir en del av landskapet som riktas. Det bidrar också till att upprätthålla relationer mellan politikerna, FBI och Jack? - den här showen har alltid varit så mycket om byråkraterna som den har knäppta kepsar.

Detta är en djupare historia än tidigare, ständigt utvecklas. Efter att ett stycke av pusslet faller på plats visas ytterligare tio stycken. Men det är därför vi älskar det. Den här säsongen skenar sig ut - inte bara för att vara den mest actionfyllda och berättande labyrintiska, men för ansträngningen sätta i karaktärerna. Bauer har alltid varit en hjälte, en patriot som bär flaggan, men den här säsongen tar förutsättningen vi vet och utforskar den motsatta moralen hos en man som står inför frontlinjen.

Uppfriskande, uppfriskande och ouppnåelig, Bauer är tillbaka med de bästa 24 timmarna du någonsin kommer att spendera med honom.

24 Season 7 är ute på DVD och Blu-ray nu. DVD & Blu-ray Specialfunktioner inkluderar 14 raderade scener, brittisk skapad featurette? ? 24 i 24? (inte på amerikansk version) bakom scenuppsättningen, produktionsdetaljer och 12 ljudkommentarer.