CD Review - John Kastner, har du sett tur

Det måste vara Lemonheads Appreciation Day eller något idag, eftersom vi inte bara haft en recension av en gammal Lemonhead i hans Varsity Drag gissa, köp också Har du sett tur av John Kastner, som skrivit med Evan Dando tidigare.

Och det är bra för oss, eftersom sommarindie powerpop alltid är välkommen här, speciellt när den levereras med finessen av Har du sett tur av john kastner Vilket detta är, sedan detta är Har du sett tur av john kastner

Vi skulle vara lögnare om vi sa att vi visste vem John Kastner var. Deliciously rudimentär forskning har visat att han var i ett kanadensiskt band som heter Doughboysna, som släppte sju album - varav några gick guld i Kanada - och öppnade för Avkomman. Så, efter en sådan shrugtastic bakgrund, kommer det som en överraskning att John Kastners soloalbum Har du sett tur är en smittsam, perfekt formad melodisk power-pop pärla.

Har du sett tur av John Kastner är en behandling för alla som gillar sin popmusik i plåtar av enkla, guitariska och fantastiska försäkrade låtskrivning. Vi gör och som ett resultat Har du sett tur ticks boxar vi visste inte ens vi hade. Några är de album som gör det på vår iPod utan att skjuta några duffspår i processen, men Har du sett tur av John Kastner är deras i sin helhet; från öppnaren Sparka tillbaka, en låt så glatt full av sommar det nästan - nästan - skulle kunna vara tematune till Sparad av klockan: Collegeåret, fram till sista spåret, Mest upplösande sången, vilket är verkligen för söt att vara riktigt upprörd.

Stoppar längs vägen hela Har du sett tur av John Kastner är också värt att nämna. Allt är brutet är det förlorade slaget Foo Fighters var för upptagen med att duettera med Norah Jones att skriva, Trainwreck Magnetism är en down-down, framåtriktad laddning med en grym solgitarr som är så bra att du inte kan känna att John Kastner tog piss när han bandade den. Brilliant People är den enda låten i historien som gör linjen "Alla är sjuka, alla dör" låter som en pep prat. Vi kunde sjunga rosen på varje sång på Har du sett tur av John Kastner - det är så kollisionsbeständigt.

Gud vet om John Kastner spelar några festivaler i år. Låt oss hoppas inte för, på grundval av Har du sett tur, han kommer stjäla ditt hjärta och ge aldrig tillbaka det.

Köp nu Har du sett tur av John Kastner från Amazon

[historia av Stuart Heritage]