CD Review - Gnistor, Hej unga älskare

CD Review - Gnistor, Hej unga älskare
CD Review - Gnistor, Hej unga älskare

Vem kan ärligt hävda att ha hört talas om Sparks bortsett från ibland höra den 43: e ominspelningen av Denna stad är inte stor nog för oss båda?

Dessa gamla girzers, inklusive den där som liknar en upprörd nazist, har varit flytande runt sedan den ljuvliga knäppa träffen, men de har nu lyckades producera Hej unga älskare, deras 20: e album (ut 6 feb). Detta Arbetet kunde helt enkelt karakteriseras som en rag-tag-samling av oddball-låtar.

Hej unga älskare spår som Dick Around och Liknelse är helt enkelt resultatet av att äta a pottnudel från 1990 laced med tillräckligt Ajax att döda en elefant. Det första spårets lyriska refrain är följande: "allt jag gör nu är kuk runt / dick runt"; den senare öppnar med, "en metafor är en härlig sak / a diamantring / en första sommardag. "

Då är det barmy billigt till musiken. Saken är, om du vill producera ljudet av strängar och bebisar grand pianos, brukar du använda de verkliga instrumenten. Men på grund av ekonomiska hinder, det verkar också lite mycket beroende av några Casio-tangentbord köpt från Kontantomvandlare stängning av försäljningen. Detta tenderar att göra dramatiska ljudande operatiska melodier desto mer (avsiktligt eller oavsiktligt) underhållande.

Hej unga älskare kan klassificeras som "uppfinningsrik", men det är det inneboende vansinne gör det allt mer svårt att träna. Ibland blir det klart på standouts tycka om (Baby, Baby) Kan jag invadera ditt land och Rock, Rock, Rock. När det gäller den förstnämnda, det talade ordspelet bygger upp till en körmelodi som passar in i plats, vilket gör din känsla ditt tålamod faktiskt har blivit avbetalt. Det är vid Det innebär att du förstår att du står inför med ett anthem för moustached tyranner och retarded Texan oljemålare.

Sammantaget gör dessa element Hej unga älskare underbart fascinerande och excentrisk som Wacko Jacko på en dålig dag i ett varmt rättsrum. Du kommer aldrig att få det, men det är roligt att försöka ta reda på vilken kombination av klass A droger och TV-program på dagtid Gnistor har tagit / tittat samtidigt.

Förboka Hej unga älskare av Sparks på Amazon.co.uk nu

Släppt på måndag: Meet.John.Doe, EP - Meet.John.Du är ett band Du hörs mycket om det här året. Flickar mellan snappy tunefulness och full-out apokalyptiskt ljud, Meet.John.Doe conjure up bilder av stora band som Fugazi, hundra skäl och mogwai, medan låter ingenting som dem, och har - som de gör - förmågan att flick mellan edgy, spiky pop och full throttle screaming noise terror. En att spela högt. Och ofta.

[huvudöversikt av Jack Johnson]