Festivalrecension: Ladda ner 2011 fredag

Åh, godis, en festivalrecension! Jag var där! Jag kan inte vänta med att se om denna recension helt delar mina åsikter, eller om den har sitt eget sinne. Berätta vad du tycker??

Tack för att du frågar! Det finns en inklusivitet för tungmetall som gör att du spenderar tid med fans av det en total glädje. De snöar inte på hur du klär, och deras musik finns i ett vakuum. Metall har haft varierande popularitet i olika former men det har inte varit coolt? sedan Nirvana knackade runt.

Fri från behovet av att överensstämma med begreppen cool, de är också fria att koncentrera sig på att rocka. Kurt Cobain konsumeras med en överdriven uppmärksamhet på de subtila kulturella och intellektuella skillnaderna som skilde sitt band från "corporate" rock som det (tillfälligt) ersatt. Och se hur det slutade. Heroinberoende, historia av depression och permanent fysisk smärta åt sidan, vi fick alltid intrycket att Kurt dödade sig själv för att han inte kunde leva i en värld där Glöm det outsold Doolittle. Det faktum att det var outselling Farlig menade att den stackars vackra buggen inte stod en chans. Vad vi försöker säga är att Kurt saknat poängen. Med ett stort avstånd. Du känner avståndet mellan den fascinerande idén om Lady Gaga och den verkliga verkligheten hos hennes faktiska musik. Om så långt.

?du, hecklerspray, du gör det där igen där du hellre vill detaljera historien om populärmusik än att faktiskt granska någonting?.

Okej, vi kommer dit. Vi försöker bara få dig att se varför metallfestivaler härskar - vi försöker komma tillbaka till det senare. Vi går förbi CKY och märker att de verkar hårdare än vi kommer ihåg. Det är allt vi ska säga eftersom vi var på väg att se Förstör Återuppbygga tills Gud visar, rent på grund av deras namn. Kom ihåg Dominic Monaghans oöverträffade rockstjärntecken från Lost? Tja honom + irriterande röst + lite shouty emo rock = det här bandet. Tror du fortfarande att de låter bra? Tja det namnet som ursprungligen verkade fantastisk förkortas till D.R.U.G.S. Våra tankar exakt.

Vi tar lite lunch och sätter oss ner. Lerpöl händer bara att leka i närheten av oss. Finns det ett ord för motsatsen till serendipity? ? Puddleofdipity kanske?

Du vet hur dina föräldrar tyckte att hela din musik lät samma. Väl Unga pistoler gör det för oss. Är de det arketypiska emo-rock / popbandet eller är vi bara för gamla? Vi frågar en närliggande 14 år gammal. Ett svar på? Fuck off paedo? Tar inte specifikt upp frågan men lyckas svara det oavsett.

Behöver världen Mörkret just nu? Inrymt av den vanliga rockpressen för att ha sina tungor fast i sina kinder, blev de övergivna när publiken började inkludera fans av genren som de var kärleksfullt satiriserande. Till skillnad från NME har massorna ingen svårighet att rocka och skratta samtidigt. Sedan övergav publiken dem när de började ta sig på allvar. Men även de övergav bandet när de började ta sig för allvarligt. De påminner verkligen alla vad som gjorde det första albumet så jävligt roligt, vilket orsakade de första stora sångångarna i helgen. Ibland tycker vi att vi tänker? Det här låter som om mörkret hade gjort ett andra album? Innan vi insåg att de gjorde det och det här är det. Kanske har bandet roligt igen det första steget på vägen till en lyckad comeback?

Bored med glädje och skratt vi checkar ut Korn men förändringen i humör fungerar inte riktigt för oss. Det är inte det Fick livet rockar inte, det är bara det vi föredrar att se det någonstans med svett på väggarna.

Vi förväntade oss aldrig Pendel att vara det band som stjäl dagen. Den enda skillnaden som de normalt har är att vara skräp på flera genrer men här, just nu gör de total mening. Kanske har vi saknat stort elektroniskt ljud, kanske är det faktum att de gör en ansträngning för att underhålla, men vad det än är, gör dessa killar oss som idioter - en värdig festivalhuvudåtgärd. Vi gillar att bli överraskad av ett band och gå av med grattis.

Ställ in imorgon för synpunkter på lördag och söndag om du eventuellt kan stå på den. Och ja, Glastonbury var på helgen var det inte? Alla pratar om det är de inte?