Filmrecension - Wild Hogs

Filmrecension - Wild Hogs
Filmrecension - Wild Hogs

Det är ett välkänt faktum att gamla människor är helt och hållet jävla värdelösa och brukar få på allas sätt. Om de inte alla vet om hur vintern är för kall, så kollar de på hur sommaren är för varm. Du kan inte blodig vinna.

Hollywood brukar spews ut fler unga skådespelare och skådespelare snabbare än X faktorn producerar en träff underverk. Inte en dag går utan att någon ny starlet poppar upp och lämnar oss att skrapa huvudet medan vi försöker utarbeta vem de är. Emellertid lurar den äldre generationen fortfarande som ett dåligt utslag, och de har alla kommit ihop för att göra Wild Hogs - en film om motorcyklar.

Motorcyklar brukade vara coola. Nu vem som helst rider en är generellt lite irriterande chav som existerar bara för att beröva människor som bor på bostadsbostäder av sömn med alla sina meningslösa revving. I den andra änden av skalan är den traditionella bilden av en motorcykelåkare en stor fet man som klämmer in i homoerotiska läderkläder, men lämnar tillräckligt med flab som hänger ut för att lägga till yuck-faktor för när de oändligt rider runt övergivna vägar.

Hela förutsättningen för Vildsvin - Som någon av amerikanerna som gjorde det så bizart box office framgång innan dess brittiska utgåva kommer att veta - bygger på den sista meningen. Trailers för Vildsvin har varit flytande runt på internet och biografer för åldrar nu och tyvärr faller släpvagnen i fällan för att visa dig de bästa bitarna i filmen och gör resten av bilden lite av en låt ned. Och du vet att släpvagnen är så rolig som herpes.

Med en sådan etablerad gjutning inklusive, Tim Allen, John Travolta, Martin Lawrence och William H Macy vi skulle ha trott att sådana erfarna aktörer skulle ha gjort Vildsvin en av de mest solide bilderna som ska släppas hittills i år. De har alla imponerande CV, speciellt Tim Allen, vars sitcom Renovering återkommer fortfarande från de döda regelbundet på ABC 1. Endast han kunde göra DIY äventyr roliga. Men trots Vildsvin skryter med en imponerande roster av stjärnor, det är synd att manuset inte riktigt kom upp till mycket.

Billed som en komedi, Vildsvin har sina ögonblick men det faller snabbt in på territoriet för att vara en av de obekväma familjekomedier som du måste sitta igenom på julen. Bara ett skämt verkar springa genom filmen - vilket verkar vara det faktum att de är alla skitmotorcykelåkare. Den här repetitiva faktorn blir snart mindre rolig varje gång den kryper in.

Grundritningen av Vildsvin enligt följande. Fyra vänner inser en dag att deras liv har fallit i en bit av en ruta och bestämmer sig för att åka på den öppna vägen för att försöka uppfinna sig själva. Går det enligt planen? Självklart inte, ingen film fungerar någonsin utan någon form av olycka och deras kommer när Vedartad - John Travolta - oavsiktligt men snällt slår upp ett gäng av grovt tufft bikerbarn. Därefter blir allt ett slags katt- och musspel mellan ett gäng på över 50 cyklar och fyra vänner. Typ av som 300, men i en mindre glamorös skala.

Ska du gå och titta Vildsvin? Tyvärr finns det bättre filmer ute i minuten inklusive 300 och Solsken. Bara gå och se om det är din sista utväg. Men snälla, kom inte till att gråta till oss att du har slösat bort sex pund av dina hårt tjänade pengar på något som inte gjorde dig att skratta.