SPELÖVERSIKT: Halo 3 Heroic Map Pack

SPELÖVERSIKT: Halo 3 Heroic Map Pack
SPELÖVERSIKT: Halo 3 Heroic Map Pack

Den 23 september klättrade en samlad uppsättning webbplatser, bloggar och tidskrifter över sig för att ge hype-maskinen ringde Halo 3 en gnistrande recension, medan tre ord borde ha ersatt dem alla: "genomsnittet i bästa fall."

Bortsett från tiden i mars när vi tog lite tjej ut till middag och sedan biografen, hällde champagne ner hela nacken hela natten och hon gav oss inte ens ett blowjob för vår ansträngning, det är årets största besvikelse. Det finns ingen livslängd i Halo 3s kampanjläge, grafiken är platt, spelningen är enormt repetitiv, prestationerna är lättillgängliga.

Spelet har två sparande graces. Social Multiplayer kan vara ett upplopp. Du spränger mycket av dina vänner och skriker torrenter av missbruk ner i headsetet. En nivåredaktör som kallas Forge Mode, samtidigt som det är tidskrävande, låter dig placera de mer förödande vapen och fordon i annars nakna kartor.

Medan Halo 3 kan vara en kommersiell framgång, och reklaminslag fortsätter, det har varit konstigt att stadga online-upplevelsen. Användare klagade över repetitionsfrekvensen, eftersom de inte kunde välja den karta eller speltyp som spelades i ett rankat spel; de människor som misslyckades från Gears of War Lobbyn sakta men säkert kom tillbaka, besviken över något som erbjöds så mycket men gav så lite. Du slutade kampen och det fanns inget kvar i tanken. Så, hur mår du en döende ko?

Släpp ett kartpaket för 800 Microsoft-poäng (eftersom närmaste poäng inköp är 1000, kommer detta att sätta dig tillbaka £ 8,50). Halo 3 Heroic Map Pack består av tre nya multiplayer-kartor: Standoff, Rat's Nest och Foundry. Den här uppdateringen lägger inte till några fler prestationer. Standoff är en stor dalgång, som är lika stor som Valhalla, bunkerad i varje ände som Snowbound. Några landbaserade fordon är här. Inget som kan flyga, synd eftersom taket är ganska högt. Våra vapen är glesa. Vi kunde inte hitta en sniper rifle, oförlåtlig med tanke på storleken på kartan. Vi körde runt i vår Warthog och checkade ut landskapet. Ja, det är ganska vackert, men efter att ha druckit tio stift av Stella, ser den genomsnittliga chavhö snygg ut och kommer upp i det där får du inget annat än öronsamtal från Child Support Agency.

Det är en stor nivå och tar cirka 30 sekunder att köra, men du kommer aldrig att gå vilse. Med tanke på storleken på nivån är avståndet mellan de två bunkrarna isär, det här är det perfekta Capture Flag-området. Ratens Nest, som direkt lyfts från nivå två i kampanjläge, innehåller enligt Microsofts egen blurb, "stora, labyrintiska passager." Om fem eller sex korridorer definierar "labyrintisk" betrakta oss då David Bowie i spandex med stort hår.

Vi körde över några noobs, blev uttråkad av det och började döda vårt eget lag. Vi kastas ut från spelet för Team Kill. Humorlös massa dårar. Det finns inget nytt här. Om vi ville spela kampanjnivå två skulle vi spela nivå två. Gjuteri kommer med det djärva påståendet att "Spelarna kan redigera varje enskilt objekt i detta omfattande industriella lager, placera trappor, väggar, broar och tunnlar för att skapa ett helt nytt spelutrymme och bygga nästan vilken typ av karta de kan tänka sig." Vilken karta kan vi tänka på? WOW!!

Vi kan tänka på lite bisarr skit, även på våra borta dagar. Vi kan bygga en karta som har "2 Girls, 1 Cup" som spelas på varje bildskärm. Hur cool skulle det vara? Föreställ dig vår besvikelse när vi går in i ett lager som innehåller industriella behållare staplade upp på varandra och ett par trappor och broar. Omfattande? Det är ett medelstort torgrum, grundläggande i bästa fall, inte den ultimata kreativa gommen som det görs för att vara.

Vi suckar, besviken igen, matar ut skivan och skannar Xbox Arcade Marketplace. 800 poäng skulle ha fått oss Speedball 2, ett spel vi skulle spela tills våra tummar faller av. Vi gråter en ensam riva. Heroic Map Pack Two kommer att släppas under våren 2008, när Pack One träffar Xbox Marketplace gratis. om du inte är den hardcore lunatic som köpte upp vid midnatt den 23 september i ett förlorat försök att vara den första att få sina Master Chief Legendary Halo 3 Limited Edition som också innehåller Bill Gates Pubes, vi föreslår att du väntar tills dess att ladda ner Pack One.

[berättelse av Miles Fitzsimmons]