Maxim ledsen för att hela falska Black Crowes Review Thing

När Maxim gav två och en halv stjärnor till The Black Crowes nya album Krigsmålningmisstankar överallt höjdes ganska snabbt.

För att du kommer, två och en halv stjärnor av fem för ett album av The Black Crowes? Det är lite blodigt generöst av någons standarder.

Hur som helst, nu när The Black Crowes har sparkat upp en allsmäktig stink om Maxims falska Krigsmålning granskning har tidningen blivit tvungen att utfärda en förödmjukande ursäkt som kommer att skada dess läsare. Hur är det förmodligen, hur kåta tonårspojkar förväntas göra sig till en klibbig röra över bilder av Megan Fox i en bikini nu vet de att en blues-orienterad hårdrock jam-band fick en uppfunnad men troligen noggrann granskning i en tidigare fråga?

Du kanske tror att genomsnittet Maxim läsaren skulle vara för upptagen skurande bilder av Eva Longoria i hennes knickers för spår av kameltoe att uppmärksamma någon av musikrecensionerna, för att möta den, vad är en CD i genomsnitt Maxim läsare om inte en blank, perfekt rund flickvän med ett sexhål i mitten?

Ändå, även om Maxim läsare kunde inte ge saker om sina albumrecensioner, de band som gör albumen uppenbarligen verkar. Det var så när The Black Crowes märkte att deras nya album Krigsmålning fick en medioker två och en halv av fem stjärnor i den nya frågan om Maxim. Det var konstigt, eftersom det inte fanns några förskott av Krigsmålning runt vid tiden.

Nu vet vi vad du tänker. Du tänker på att detta Black Crowes-album kommer att vara lika full av samma guffy gamla oinspirerade retrogressiva Rolling Stones / Lynyrd Skynyrd claptrap som det sista Black Crowes-albumet, och den förut, och den förut, och du har nog rätt.

Men detta stoppade inte The Black Crowes från att kasta ett gigantiskt skitande tantrum om det tills Maxim avslöjade att det faktiskt inte hade hört albumet hela vägen och bara gjorde en "utbildad gissning" om den, även om någon med minsta utbildningsnivå skulle se att Maxim recension var ungefär fyra stjärnor kinder än det hade verkligen någon rätt att vara.

Fortfarande, Maxim har äntligen bestämt sig för att be om ursäkt för mix-up ändå, som BBC Nyheter rapporter:

Maxims redaktionschef James Kaminsky sa i ett uttalande: "Det är Maxims redaktionella politik att bara tilldela stjärnbetyg till de album som har hörts i sin helhet." Tyvärr följdes inte den politiken i mars 2008 av vårt blad och vi ber om ursäkt till våra läsare. "En talesman för tidningen vägrade säga om den ansvariga journalisten skulle stå inför disciplinära åtgärder.

Som amatöriskt ett misstag var det, åtminstone har det tvingat någon verklig förändring i Maxim redaktionell avdelning. Till exempel när The Black Crowes släpper sitt nästa album, Maxim har bestämt sig för att göra det rätta och erkänner att det inte har hört på albumet, avslöjar att det hellre skulle vara ram pund av Anthrax ner i sitt kålhål med en splinterig twig än någonsin faktiskt lyssna på någonting av The Black Crowes ändå och sedan tyst hänvisa dess läsare till sidan 56 där de kan se en härlig bild av Jessica Simpsontits som förmodligen är mer sorts saker.

Maxim "ledsen" över falsk cd-recension - BBC