Filmrecension: Glömmer Sarah Marshall

Filmrecension: Glömmer Sarah Marshall
Filmrecension: Glömmer Sarah Marshall

Det senaste projektet som kommer från Judd Apatow-stallet, Glömmer Sarah Marshall har - för brittiska publiken - en avgörande aspekt som kanske låter dig se filmen helt och hållet: Russell Brand är i det. Ja, den där Russell Brand - gurning, repetitive Beetlejuice hyllning handling som bara inte kommer att gå bort oavsett hur mycket vi ber till Baby Jesus.

Men vänta. Det finns mer.

Om du var För att undvika filmen på grund av sitt utseende, skulle du göra ett misstag. Varför? Tja, två skäl. EN) Glömmer Sarah Marshall är en välverkad, utmärkt observerad, snort-in-your-popcorn comic romp som sammanflätar både skarp karakterisering och penis gags med vinnande effekt. B) Russell Brand är inte så illa i det. Nej seriöst.

Får inte hecklerspray fel - vi är inte plötsligt fans av hans. Det är bara att hans roll som en egotistisk rockstjärna är förment att vara irriterande. Därför fungerar det. Förstod det? Bra. Bara så är vi tydliga.

Huvudberättelsen handlar om tv-kompositören Peter Bretter (Jason Segal) vars flickvän Sarah (Kristen Bell) råkar också vara stjärnan i den show han skriver för. Showen själv - Crime Scene: Scene Of The Crime - är en spot-on parodi av gluten av CSI visar för närvarande klyftas av amerikansk tv och ger Sarah Marshall en satirisk kant som inte var så framträdande i På smällen eller Superdåligt.

Satir kommer bara att få dig så långt, men det är därför som resten av filmen förenklar saker till en enkel och uppenbarligen genial inställning. Peter dumpas av Sarah, bestämmer sig för att glömma sina problem genom att ha semester på Hawaii. Det enda problemet är att Sarah och hennes nya pojkvän - Brand själv - är på semester där också. Därför alla typer av pinsamt skrapar och möten.

Oroa dig inte: det här låter som en förutsättning för en tvivelaktig åttiotal sitcom, det tillåter faktiskt ett antal mycket roliga uppsättningar och stora sidokalver - Bill Hader och Paul Rudd göra utmärkta varv som en nörd vän och stranden bum stoner, medan det otroligt vackert Mila Kunis lägger till ett andra kärleksintresse för ett förfarande som visar sig på vägen som hon handlar om så långt från karaktären som hon röster i Familjekille som möjligt.

Det har brister - det är överlängt och sakerna blir lite mer förutsägbara mot slutet - men annars är det en fräsch, rolig och förvånansvärt söt ta på naturen av relationer som till och med gjorde ett kyniskt wreck som hecklerspray mår bra.

Du får inte mycket mer av en glödande godkännande än det, lita på oss. Så gå kolla in det.

Glömmer Sarah Marshall öppnar i Storbritannien den 23 april.