Filmrecension: Hitman

Filmrecension: Hitman
Filmrecension: Hitman

Vi kommer ihåg vår första tanke när vi lärde oss att Timothy Olyphant hade kastats som den skalliga mördaren Agent 47 för den kommande anpassningen av videospelet Torped.

"Bra," squeaked den lilla delen av vår hjärna som fortfarande var vaken. Det är trots allt en man efter vem J.R.R. Tolkien namngav de jätte elefantliknande djuren i Sagan om ringen. Olyphant är en av de aktörer som glider in och ut ur roller utan den narcissistiska brouhahaen efteråt. Han är aldrig typecast, spelar godsaker och baddies, men för alltid med en mystisk luft. Skulle kunna Torped vara den videogameanpassning som dämpar trenden i turdiness som vanligtvis är associerad med denna specifika undergenre? (Även om, för att vara ärlig, Undergång var ganska bra. Allvarligt.)

Och då var det Big Bad Bald Omen. En bild av en skavad Olyphant (se herr Frodo!) På uppsättningen av Torped läckte sin väg på webben. Skräck. Vissa män är bara inte avsedda att vara skalliga.

Hur som helst såg vi Torped på helgen, men vi kommer inte att granska det. I stället ska vi granska en fiktiv film med titeln Shitman, som kan eller kanske inte delar slående likheter med den ovan nämnda videogameanpassningen. I en helt orelaterad sak, det roliga med Torped - spelet - planerade tysta mördningar, följaktligen understöderens undertext, Hitman 2: Silent Assassin. Kom ihåg det.

I Shitman, en skallig toaletter som arbetar för en hemlig organisation av toaletter, så hemlig de har sin egen märkeslogo och förmodligen sin egen slogan, något som "Slapheads who clean shit." Hur som helst, den här toaletten, Cleaner 47 (de har inga namn eller känslor) blir omhändertagna i en tomt för att rengöra den ryska presidentens toalett. 47 rensar toaletten, men då är det enligt uppgift inte rent, men då är det, men då är det inte igen … vem ger en skit? Shitman, det är vem. Plötsligt utvecklar ett medvetet, och eftersom manusförfattaren behöver huvudpersonen att prata med någon, hänger Shitman upp med en rysk tårta som får sina tuttar vid varje tillfälle att försöka rättfärdiga priset på biografbiljetten (det gör det inte).

Sedan finns det en slumpmässig svärdskämpa mellan mer skalliga toaletter, följt av en blodbad / skyttstorm med den skotske killen från Förlorat låtsas vara den ryska killen från Förlorat, medan en skotsk Interpol Health Agent rusar runt med de blodiga uppenbara. Toaletten får slutligen rengöras. Slutet.

Det är som om någon, förmodligen screenwriter Hoppa över Shithouse (från Gamla engelska, vilket betyder House of Shit) såg på Bourne trilogi och hade följande epiphany: "Vad händer om jag skriver om detta, men gör allt skit?" En vän av oss, efter att ha kikat ut med sin biljettstub, sa att de bästa bitarna hade varit de tidigare nämnda tuttarna. Och för att vara ärlig, de var inte ens stora. Gör dig själv en tjänst - pop en av Bourne filmer i din DVD-spelare, och var tionde minut eller så pausa det, gå online och titta på någon rysk porr. Eller drick din egen piss. Antingen kommer att bli lite roligare.

[recension av AJ Rainnie]