MySpace Trawl: En halvarbetad granskning av 2006

2006 såg MySpace Trawl i den konstiga och underbara musik som du där ute i internetland kanske inte skulle ha hört talas om. Eventuellt. Under de senaste månaderna har vi delvat in i många olika genrer och tittat på saker vi inte visste existerade.

Vem visste att landmusiken faktiskt kunde vara bra och inte passa bilden av rödhalsad amerikan? Phillious Williams visade oss detta. Vem visste att ett par barn ringde Smoosh kunde göra sådana glada poplåtar trots att de inte var gamla nog för att köpa ciggies? Sångare-songwriters var också dong sin egen sak och inte vara sjuk och tråkig som James Blunt. Thomas Truax gav oss en uppmuntran till sina egna musikaliska skapelser, Albumbladet gjorde enmansbandet och hertig Särskild låt känslan i musik flöda.

På dans / elektronisk / nu-rave / gammal rave / vad som helst du vill ringa framåt, norska agera Sirka Ragnar fick oss att dansa runt kontoret som moron och Glasgow Gay Mot Du inbyggda dataspel som hörs och pipar i sitt snabba ljud.

Annanstans upptäckte vi det brutala och hårda ljudet av grindcore som ganska mycket innebär mycket snabba gitarrljud och skrikande. Gud välsigna Klipp rosa med knivar. Sedan Drumcorps tog grindcore ett steg längre och lade till delar av genre breakcore till det, vilket gjorde det till ett galet ljud. Vi tittade även på människor som inte sjunger på drottningens engelska! Dungen och hans svenska sätt störde inte oss eftersom det låter bra, och det är det som räknas!

Förhoppningsvis kommer vi att ta med fler saker till dig som är original och gör din musik smaker lite bättre under 2007. Lita på oss när vi tar dessa handlingar till dig varje vecka, för de flesta har mer talang än alla X faktorn karaoke sångare ser du och de förtjänar viss exponering, även om det bara är här Hecklerspray. Vi har redan några läckra saker för att presentera er, så förbereda er själva som vi tittar på några etablerade underjordiska artister som bara behöver plocka igenom och - för att vi uppskattar allt - vi tittar på artisterna som inte har någon rekordhantering alls.

Håll bara dina hästar nu.