Singlar Recensioner: Sheryl Crow, Christina Milian, The Like

Sheryl Crow med Sting

Alltid på din sida

A & M

Kom ihåg när Sheryl Crow skrev Stonesy rockers som fanns med popkulturreferenser som Där går grannskapet och Om det gör dig glad? Kom ihåg när bara namnet på Stings namn inte tog dig ut i en kall svett? Nah, vi är alltför unga för det. Alltid på din sida - släpptes för att plugga en återuppsättning av Crows flopp Vild blomma album, sista chansen salong spotters - är en schmaltzy piano ballad gjorda tänder slipning av en fruktansvärt daterad trum loop och några riktigt skrämmande texter. (Vårt val: "Du väntade alltid på att bli plockad för att spela spelet, men när ditt namn kallades, hittade du ett ställe att gömma"). Det är som den årtionde tennbunten du hittade på tantens Ethels vinden efter att hon hade dött: sackarin, gloopy och fullständigt gammal.

Tack Herren ovanför den tråkiga gamla Sheryl Crow och hennes skräpmusik är inte den enda sångaren med en ny singel ut den här veckan. Fler singlar recensioner från Christina Milian, Lil 'Kim, Angels & Airwaves, Morning Runner och Gillningen efter hoppet …

Christina Milian

Säg jag

Def Soul

Trots hennes roll i floppen Travolta / Thurman fordon Var lugn - för att inte tala om henne, ahem, "vampish" prestanda i Doppa den låg video - status för hushållens namn utestänger fortfarande Christina Milian. Det är synd, för att hon släppt en handfull catchy R & B golvfyllare och skrev med J.LoS bästa sång (den spännande DJ-baitingen Spela). Säg jag, ledningen singel från hennes kommande Så Amazin'Album, är helt formell urban dance circa 2006. Prov från obsyk sjuttiotalet själs singel? Kolla upp. Lite andfådd vokal från glänsande ung starlet? Mais bien sur, mon ami. Cameo från rent-a-rapper? Varför, säkert som Cristal har bubblor! Inget av detta hindrar det från att vara catchy som krabbor. Låt oss bara hoppas att Milian har ett anständigt album lined upp den här gången. trots allt finns det bara så mycket kött som en tjej kan bar för att hålla sin karriär vid liv.

Lil 'Kim

Oj

atlanten

Hon är 4'11 . Hon har bröst på storleken av små afrikanska nationer. Och hon tjänar för närvarande 366 dagar i fängelse för konspiration och perjury. Oj verkligen! Det är trevligt att veta att bakom stängerna inte hindrar henne från att släppa en singel, eller hur? Förvänta dig inte ett utseende på Popworld när som helst snart. Hur som helst, nog med den grunda men titulerande skvaller Tja, det är perfekt kompetent pop-rap, höjde några skåror med en kraftfull vokalprestation från den pintsized jailbirden. Men trots några bisarra soniska detaljer - trumljudet pilfered från åttiotalet Pet Shop Boys, en helt kränkande reggae-tinged mitten åtta som påminner om TLC ’s vattenfall - Lil 'Kim rapartisten är inte lika intressant som Lil' Kim personen.

Änglar & Airwaves

Äventyret

MCA

Ibland kan vi inte koncentrera oss på jobbet. Ibland kan vi inte följa samtalet, även om någon delar en anekdot som innehåller den odödliga linjen "Narinder från storebror var där". Ibland ligger vi vakna på natten, kan inte sova och räknar mottagarna av Dolly's genpool 'till 3am. Så vad är källan till denna oförmåga att koncentrera sig, denna oro och ve, vi hörs du fråga? Varför är det bristen på Blink 182 soloprojekt i våra liv, förstås! Men nu kan vi slutligen andas lätt. Angels & Airwaves - med vokal talanger av Blink-182 Tom DeLonge - finns i våra liv. Debut single Äventyret är ganska mycket vad du kan förvänta dig: episk, widescreen-emo låt ner den tennslipande amerikanska poppunk-vokalstilen. Men åtminstone vår väntan är över!

Morning Runner

Den stora flykten

Obeveklig

Reading's Morning Runner gjorde en topp tjugo träff med deras Brinnande broar singel i mars, men vägen till Indie Nirvana - en magisk plats högt över Camden, som för närvarande bebos av Kaiser Chiefs, Arctic Monkeys et al - är lång och trångt just nu. Det tar mer än en asymmetrisk frisyr och ett par skinny jeans för att nå "Brit Awards och Platinum Discs och Buzzcocks Guestspots" status, du vet. The Great Escape Dart från vackra, jangly verser till mer strident, kraftfulla choruses och dess ”Oooooooh” backing sång är verkligen ganska jakande. Det är inte en dålig singel, men det varande intrycket är "Klarar han inte som David Gray?" Ricky Wilson kommer inte att titta på ryggen just än.

Gillningen

Vad jag säger och vad jag menar

Riff! Passa flickor! Med gitarrer! Inte i en Courtney Love sätt! Girly sång! Så LA gör ont! Ja, passa tjejer! Med branschanslutningar! Den där pappa, du vet vem han är, trummade han med Elvis Costello! Och den här, ja hon på bas, hennes pappa var Paul McCartneyS producent! Wow! Så mycket bättre än den första singeln! Stor shouty kör! Kommer på som en vodka rush! Album ut nu! Ge! Oss! EN! Papper! Väska! Eller! Väl! Dö! NU!

Kommer sprayen att återhämta sig från sin tjejbandspåverkad panikattack? Du måste vänta till nästa vecka för att ta reda på …

[recensioner av Nick Levine]