The Simpsons: Season 12 - DVD Review

The Simpsons: Season 12 - DVD Review
The Simpsons: Season 12 - DVD Review

När Amerikas favoritgula familj Simpsons (ledsen leversjuka Massachusets Johnsons) uppträdde först på våra skärmar tillbaka på 90-talet, som kunde ha förutsagt att de skulle bibehålla tolv långa årstider (och bortom …)?

Men medan denna serie packar i skrattet, gäststjärnorna och de karaktärer vi alla känner och älskar, finns det något som börjar luktas lite av? i Springfield.

Det är inte att säga att det här är en dålig show. Långt ifrån. Faktum är att den här säsongen packar i mer medvetenhet och minnesvärda episoder än andra shows kämpar för över hela livet. Du behöver bara titta på episoder som Felts trilogi med att ta på sig Kör Lola Run mixad med . Det är snabbt, uppfinningsrikt och levererar hela tiden skrattet i en välgjord historia.

Vid säsong 12, Simpsons började kämpa med vilka andra animerade shows som har kämpat med i åratal - vad gör du när Simpsons har redan gjort allt? Det måste ta utgångspunkten - som brukar begränsa episoderna i familjen dilemman, ungdomskampen och samhällsproblemen (tillsammans med en del sociala kommentarer) - och driva den i extremer som passar andra serier.

Även gäststjärnorna börjar bli mindre väl integrerade. I stället för att någon ser ut att spela en karaktär (titta bara tillbaka på hur bra Danny DeVito var som Homers bror) de verkar ha episoder som roterar runt människor de har skrivit på att visas - titta på dig * NSYNC i Nya barn på Bleech. Ibland gör andra episoder dock ett bra jobb att slå en skådespelare till en roll, till exempel Michael Keaton i Pokey mamma där han spelar en convict med konstnärlig talang som Marge tar en sken till. Att jämföra de två episoderna är det senare klart en bättre utformad och snyggare episod.

Det finns fortfarande mycket att gilla med The Simpsons: Säsong 12 och det mesta beror på den förtroende och kärlek som publiken har för karaktärerna. Investeringsår i deras utnyttjande har gjort att publiken känner sig som utökade familjemedlemmar och medan de kanske börjar visa sin ålder lite med den smakiga lukten av torkad urin och rynkorna av bättre tider över hela sitt ansikte, vill vi hellre spendera våra söndagseftermiddagar med dem än någon annan.

Fastän Simpsons tar sin tid att komma till DVD, det är inte verkligen ett problem med tanke på omsorg och uppmärksamhet som går in i varje DVD-utgåva. Den här säsongen är inget undantag, med en mängd extrafunktioner, inklusive kommentarer, borttagna och utökade scener, bakom scenernas bilder och trailers massor. Kommentarerna (på varje avsnitt) är ständigt underhållande och aldrig ett utbrott.

Om du vill skratta, känna dig glad och spendera ungefär 500 minuter av ditt liv att ha roligt med en av de bästa (om inte de bästa) TV-programmen någonsin gjorda, det här är DVD-skivan för dig. Det kan inte vara på toppen av spelet mer än det, men det torkar verkligen golvet med de flesta andra, mindre gissade TV-program.