Granskning: Grand Theft Auto 3 på iOS

Granskning: Grand Theft Auto 3 på iOS
Granskning: Grand Theft Auto 3 på iOS

Grand Theft Auto-serien är som en biblisk dynasti, med fler och fler versioner släppt på vad som verkar som en nästan daglig basis. Vi kommer länge att kunna kartlägga våra liv där vi är när den nya GTA släpptes.

Gilla hur de äldre diagrammen deras när JFK eller Elvis dog, eller One Direction-fans kommer när Harry Styles äntligen buktar för hårsprayförgiftning och han hittades slumpad över Caroline Flacks riddled lik, som hon först nyligen imploded under sin egen självförmåga.

Tja före det lyckliga tillfälle anländer, kan du bara hålla käften och läsa vår strålande och helt 100% korrekt på alla sätt genomgång av Grand Theft Auto 3 för iOS och även några Android-telefoner.

Även om det inte är ett nytt erbjudande från Rockstar-laboratorierna av prostituerade hatare, är det den nyaste franchisen att nå App Store-imaginära cyber-hyllor och har till och med blivit tinkered för att få ut det mesta av den nya tekniken som inte var tillgänglig tillbaka på dagen, och som vi inte kan bekänna att veta någonting om. Ta av oss, vi kan namnge alla Kardashians i ondska, kan du göra det? Sackly, gå nu av.

Att återvända till Liberty City ett årtionde efter den ursprungliga utgåvan skulle förmodligen höja några ögonbryn och kräva nepotisms skrik och inkassera, men det är helt inte fallet. Ja, det är samma spel i huvudsak, och ja, du måste betala en premie (för iPad-spel i alla fall) för ett decennium gammalt spel, men folket från Rockstar har inte vilat på sina illaluktande bum som väntar på dig att gaffla ut dina hårda pengar i en nostalgisk fervor. De har tweaked grafiken för att ta bort den udda suddiga frågan som originalet hade och gav det en underbar granfärg. Förutom den viktiga grafiska frågan som revet tillbaka i 2001, har de också lagt till en snygg ny kameravinkel som gör hela grejen som den ursprungliga Grand Theft Auto. I grund och botten är det bara en uppifrånifrån, men för oss som fortfarande hakar tillbaka om hur fantastiskt den ursprungliga Grand Theft Auto var tillbaka då är det en härlig funktion.

Som du kan förvänta dig är kontrollproblemet alltid ett problem med spel på iPad, men Rockstar har gjort det omöjliga. De har gjort det faktiskt möjligt att styra en 3D-karaktär utan att bry sig av en klippa eller till en motståndare. Självklart i GTA3 är det saker som du skulle vilja göra så småningom ändå, men du vill inte göra det ofrivilligt. Kontrollpanelerna på båda sidor av skärmen är fulla av hjälpsamma knappar som? Walk ?,? Open Car Door ?,? Skyt tik i ansikte med pistol? * parafrasering * men de är inte besvärliga eller fula. De bleknar in och ut när de används och tar inte ut plats på spelskärmen. Detta kan vara ett problem på iPhone på grund av att det är mindre skärm, men det fanns inga problem på iPad-versionen.

Tyvärr finns det inga multiplayer-aspekter så långt, men det är inte att säga att det inte kommer att bli en i en kommande uppdatering. Det finns inget riktigt att köra din flickvän eller pojkvän bort från vägen i sin bil, bara för att se den explodera i en flammeboll när du bränner av för att starta ett nytt liv i en ny stadsdel. Det skulle vara trevligt att se i Grand Theft Auto också, fnanananaa.

För det anmärkningsvärda priset på ENDAST? 2,99, är det enda som håller dig tillbaka om Alexandra Burke själv säljer fucker på QVC. Det berättar bokstavligen för att du ska spela den. Och eftersom det är säsongen av god vilja till alla män, och icke-kändisskvinnor, kommer det här antingen att få dig igenom en riktigt skit jul-tv, eller det kommer att bli en bra present. Inte för oss, vi vill inte ha någonting som du ens tittat på. Vi vet var du har blivit ögon.