X Factor Week 10 Review: En Million Rocks Songs Senare och här är jag

Så vad är rockmusiken? Tja killar, "rock" var en musikalisk rörelse uppfunnad av Simon Cowell i mitten av 2000-talet. En genre som var uppenbarligen om att dansa men var faktiskt en tunt slängad allusion till sex som kulminerade från 50-talets blues-riff och en 4/4-takt med en verskorform.

För att ytterligare gräva i detta kulturfenomen, hänvisas till protokoll 1.26 till 1.36 av följande video.

Det är svårt att precisera när? Rockmusik? korrekt bosatt i västerländsk kultur specifikt, men Hecklersprays undersökningar har kommit med ett par svar. Det kan exempelvis hävdas att de första flyktiga ögonblicken i genren kom till ett huvud hela vägen tillbaka 2002 med Sam från Barnsleys ursprungliga tolkning av den lokala Wigan-frisörkvartetten Bon Jovis klassiska kärlekssong? ? på Pop Idol 2. Du kanske har blivit förvirrad av den unika Rawr Rawr-gitarrn typ av ljud, risqu? användning av? äkta känsla?, och utelämna gs på slutet av ord som vanligtvis har g? s vid den tiden. Du kan fortfarande vara. Så kom ihåg allt detta, för det kan vara viktigt senare.

Snabbspolning fram till 2011, och tack vare modern teknik, en allmänt avgörande etos som musik är bra och allsidig universell grumlighet visar rockmusiken äntligen tecken på att bli mer tillgänglig för en bredare publik, i den mån X Factor har hjälpt längs med saker genom att introducera en? Rockvecka? på lördagen. Så oroa dig inte om du börjar känna dig förvirrad eller inte känner till någon av låtarna, eller börja bli plötslig tunnelvision var 10: e minut eller så. Det är bara en naturlig kroppsreaktion, för att rockmusik kan vara väldigt högt.

Och med Kelly Rowland hotar att bokstavligen? Rocka huset? (Vi kan inte vara säkra på vilket hus det här är, så var väldigt noga den här veckan, särskilt när du besöker hus-esque anläggningar och byggnader som delar liknande strukturella egenskaper. Inte riktigt) och Louis Walsh arbetar under en anarkistisk post-Westlife-anseende, saker är ser ut att bli hektisk redan innan showen gick igång.

Vi var ganska uppriktigt utmattade nog innan Kelly började fingra på allt i sikte siktar? Ta med det på? på bokstavligen något abstrakt substantiv tillgängligt i hennes lexikon av sass. ?Kom an.? Blodigt helvete Kelly. Lugna käften ner.

Den här veckan: Dermots öppningsgambit av showen var följande mycket roliga skämt.

? De fyra monster av rock som är högre och vildare än fyra av världens största band. Men bara när de arg! Det är X Factor-domarna !?

Mycket bra faktiskt. God anställning av både sarkasm och hyperbola där. Självklart, om vi var Dermot O Learys skämtförfattare hade vi personligen gått för något av följande.

HECKLERSPRAY? S OFFICIAL PITCHES TO DERMOT O? LEARY? S JOKE WRITING TEAM

1. Här kommer fyra personer! Gilla hur det var fyra personer i Sex och City! Det är X Factor-domarna!

2. Och talar om en massa människor reproduktivt smält av åtta gameter, det är X Factor-domarna!

3. Låt oss inte börja på en blas? sammanslagna grupp människor vagt relaterade till musikbranschen! Men nog om The Beatles! Här domar X Factor!

Ring oss när som helst. * Telefon hand *

Först upp att utföra var Marcus Collins. Efter sin turbulens om (inte riktigt) att vara i botten 3 berättade Marcus allt om hur han inte hade grått så svårt i år. Gud, det låter väldigt hemskt. Åren? Som i? Åren? Det är åldrar. Jesus Kristus, X Factor? har den här stackars själen ens testats för hypoadrenokorticism eller någon annan neuroglykopenisk niggles? Vi tvingar det väldigt mycket. Som du kan berätta, har vi absolut så mycket att säga om Marcus prestanda. Han hade byxor på? Han sjöng en Lenny Kravitz sång? Hans hår gick okej, så.

Gud, rockmusiken är så texturerad och komplicerad. Bara en sak för det. Låt oss se vad tyngre än en Warner Brothers komediambrännare, rockkännare, mordskock och bara i princip mycket begåvad man, Justin Hawkins, sa det hela på Twitter!

Dermot frågar tydligt homosexuella Marcus om han tyckte om att dansa med tjejerna? innan han pekade på honom med öppet maskulina kramar, spottar över honom skrikande? VÄLKOMMEN VAR RÄTT. VÄNLIGEN MARCUS.? hela tiden gnugga härliga konventionella grå bomullskläder över Marcus? karismatiskt och fortfarande synnerligen sexuellt fritt ansikte innan producenterna drar Dermot tillbaka till SAS: Är du tillräckligt tuff? där han hör hemma

Nästa upp att sjunga var Janet Devlin, men inte före en förhör med några av de finaste sinnena i den brittiska journalismen, även om Gary Glitter? s Iwoulddothingthingforlove-child, Bald Man från Daily Star, där paret grep med det svårt slående frågan om Janet kommer att dike den fina paisleyen och börja göra sexiga urinrörsdanser när som helst i hennes framtida musikkarriär / de närmaste fem minuterna / när C4 slutar visa Juno på tv. Janet skulle dock inte röra sig, och hon var i den för musiken så SLING IT, CRITICS because? THAT? S SOM SOM JAG ÄLSKAR? som hon då meddelade med en högt? PAH? till universum innan de knäcker på med en otroligt humörlig Guns n Roses omslag med extra ilska och harps. Steve Coogan börjar börja ringa några samtal innan allt det härliga nitet torkar upp.

Så ja. Janet sjöng söt barn O? Mine, och det var hemskt två bollocks som vanligt.Och för att göra uppträdandet ännu mer benmärgskrävande, antog hon mycket stort orange krusigt hår, bara om världen behövde ett annat skämt om någon med orange krusigt hår som liknar Mick Hucknall. Och hej! Janet! Topp tips! Innan du sjunger med ett harp-ledat arrangemang av den mest kända G? N? R-låten hela tiden lär du dig orden! HAR JAG RÄTT?

Hur som helst.Nästa upp var Sami ? Jag vill inte sjunga en Cher-låt? Brooks klädd i en läderklänning som sjöng en Cher-sång, och det var allt du kunde ha föreställt dig och mer. Vi antar vad du trodde var ett enormt spårskott av dunkirkkampen. Det var exakt så, men mer kryssnings-shippy. Inte att samerna (av vilka en gång hade en Stetson på X Factor) är på något sätt en kryssningsfartygsutövare. Inte alls. Och om det finns någon som kan göra samiska (av vilka en gång bar en turban på X Factor) inte kryssningsfartyg är det Louis Walsh (varav en gång gjort en 60-årig invandrare från ett rådboendom sång en Bat Out of Hell / O Fortuna remix) och den här funktionen av Turn Back Time by Cher (Var musikvideon satt på ett kryssningsfartyg) är definitivt inte kryssningsfartyg. Förstod det? Bra. Inte helt säkert varför att sjunga på ett fordon som manövrerar dig över öppna sträckor av vatten var toppunktets låga poäng för trovärdighet så långt som en musiker går, men vi spelar inte upp reglerna för musik. Gary Barlow? Gör.

Vår otroligt trötta och tråkiga Field of Dreams Screenplay-esque liv fortsatte sedan med Rhytha-mycket av samma bokstäver som Eurythamics men det är helt fint amix, som alla låtsas att de gillar varandra trots att man tvingas sjunga som ett band av producenterna i första hand. Åh, de sa till och med hur de nu har en medlem som inte går ut ur sängen! Hahahha! Aww! Hahahaha! Bridget Jones gjorde det en gång och det var lika lika kul. Men det är okej, för hur kan dessa killar helt inte trycka på rockvecka när uppenbarelsen tvingas ut i etern som en av bandet heter Perry from Journey lite? Men Rhythamix Girl On The Right Right Side är allvarligt oroad över att Rhythamix kanske inte kan rocka det? på scenen, och kanske på något sätt definitivt inte? rocka det? på scenen, och vi vet inte, sjunger oavsiktligt en Ke $ ha-låt istället eller något, vilket naturligtvis är exakt vad som hände.

Självklart har domarna som förmodligen inte sett den bilden av Ke $ ha som försöker dölja sin vagina med en Pixies väst, komma in i ett massivt argument om detta, med Tulisa föra upp det helt fantastiska argumentet att låten hade några steniga ljud i? och det? Det är rockveckan, inte rock SONG? vecka. Rimligt nog. Det är inte heller? Sångar med gitarrbitar i det som går råa rawr rawr? vecka men är det? Skrapa faktiskt det. Varje vecka på X Factor är? Låtar med gitarrbitar i det som går rawr rawr rawr? vecka. Gud, det här går fruktansvärt.

Sedan kom Sophie Habibas, som var så bra förra veckan att vi helt glömde att skriva om henne, för att vi inte tycker om att skriva om kvinnor som sjunger sakta ner versioner av låtar av The Calling. Men det innebär att vi spelar helt in i tillverkarnas händer, med tanke på det här är Sophie s historia? att de målar för henne under hela showen. Dvs: den förlorade X Factor tävlande alla glömde att rösta på trots att ha talang och fransar och detta det och det andra. Trots att de var rättvisa skulle de nog inte behöva snurra den vinkeln för henne om hon bara hade stört sig med att skaffa en död hustru som nyligen sköt i huvudet, så tar vi bara 30 procent av skulden TOPS för den. För den tredje veckan i rad sjöng Sophie en långsammare version av en sång som var tråkig att börja med i första hand. VAD VILL DU ATT VI SKA GÖRA? Vi har inget att ge.

Vi älskar hur Louis alltid är filmatiserad på sidan efter sida av viktiga analytiska anteckningar under skådespelarnas föreställningar och sedan slår vi för tidigt ut "Du gjorde det själv !!! Amazing !!! Du är en stjärna!!! Du har en liknande molekylär ansiktsstruktur som min favorit svarta person !!! Jag älskar svarta människor !!!!!"

Craig Colton var nästa, hans VT X Factor-plot inte lika rörlig som Rhythamix? vägen till vänskap och ersätta lördagarna? storyline, och verkar istället vara om honom? saknar nu vibe? och försöker stjäla en pint helmjölk från Misha B i X Factor-huset. Dess stora känslomässiga motgångar som de som ledde Craig till scenen sjungar, slutar gråt ditt hjärta ut. Av de certifierade rock legenderna OA-LeonaLewisarrangement-SIS. Det var verkligen, ärligt, väldigt tråkigt.

? Jag vet att Noel Gallagher är en stor fan av showen för att jag läste den någonstans.??Winston Churchill Louis berättade Craig.

För 900: e gången i föreställningen var det på denna punkt som Tulisa förtjusande blir förvirrad mellan rockmusik och rocklåtar igen. VAD? Titta inte på oss, Tulisa! Om du vill lära dig mer om musik, kolla bara Steve Brooksteins blogg om allt det, som resten av oss. Du vet, när du siktar igenom alla anti X Factor propaganda? S och? Underhand taktik? och? Verklig smärta i nacken? Det är inte en dålig läsning.

Och efter Craig hade vi Pott, bär en hel köttform av Blonde Ambition-era Madonnans huvud och sjunger Live and Let Die. Åh, och det var otroligt.Men det spelar ingen roll, för Kitty är gammal eller som So Solid Crews funky slang-terminologi skulle troligen härleda: en hemsk person. Tulisa säger något grymt hemskt för henne som "Jag är säker på att det finns en fin person där inne någonstans under alla dickhead vitala organ och bitchjuice." Seriöst, sluta titta på oss. Vi har absolut ingen aning om. Kontrollera Urban Dictionary, din mamma har förmodligen det i hennes favoriter.

Frankie Cocozza var nästa och vi kommer hålla det här kort eftersom vi inte ger en skit om detta dumma barn som bara håller ejakulerande och ejakulerande tills han estetiskt artikulerar varje BNP-kampanjsslogan från nu till slutet av tiden. Han sjöng Primal Scream på ett otroligt hemskt sätt och det är inte så bra och det är också som att tyga polystyren och / eller bara bra gammal bashår. Vi säger inte att Frankie killen är en dålig person. Vi säger bara att han är en moron som förmodligen bara äter de tråkiga ansikten från Milky Way Magic Stars och skrattar sedan maniskt som han låtsas att de är ledsna att han äter dem.

Urban Mayhem fortsätter (Det är lite som rockmusik om du tänker på det under några år under Tulisa Contostavlos sörjande ravbländning och en droppande kran) med Risken! Vi hatar att vara de som säger det, men vi trodde att risken var ganska riskabel i veckan med sitt låtval, vad med att sjunga en R & B-version av en kategoriskt välkänd R & B-låten på en rock-tema-utgåva av X Factor till exempel. RISK EFTER NAMN, RISK EFTER NATUR, EH BOYS.

Gud, det var så otroligt riskabelt. Särskilt när vi kom fram genom absolut olycka / förhördes grundligt av Louis Walsh tills de berättade för honom att efter prestationen att en av dem lider av förödande akut laryngit, men ändå soldat med en definitivt avstängd mikrofon ändå. Vi vet inte, pojkar. Låter lite för riskabelt, och inte heller i en rolig, snäll Dennis the Menace, som är riskabel heller. Mer som att sätta upp Berlinmuren riskabelt. Den typen av riskabelt. Vissa skulle gå så långt att säga? ganska farligt faktiskt. Kanske borde de börja ringa sig själva. Det är inte så säkert det är en bra idé. Bara en tanke.

Johnny Robinson var uppe med att jag tror på en dunkel kärlek av mörkheten, och det var otroligt briljant och det spelar ingen roll att var tredje part i hela talmönstret är igensatt med metaforer för impotens eftersom impotens är den nya Micheal Jackson, och johnny är vår herre och frälsare.

Sist att sjunga var Misha B eller? tik? som du kanske är mer bekant med att hon heter. Efter att ha sjunit Purple Rain till den yttersta Purple Raininess av hennes Purple Rain-sångförmåga, kallar Tulisa gudarna av Shitstorms (vi är sjuka och har inte tid att google grekisk mytologi för dig) och börjar berätta för universum och nationell tv och de flesta viktigare, lustiga idioter som kanske har spenderat 20 quid på att rösta för Misha att Misha faktiskt är en hjärtlös herre av hemska saker och cancer, och även en stor meningsbyxa mcmeanie och om hon hade ett skrot av mänsklig anständighet borde bara sluta befintliga längre. Det är ordentligt lamt. Men inte lika skam som:

RESULTATEN

Ja. Resultaten. JA.

Botten 2 bestod av två av Louis? häftiga gamla kvinnor, Kitty den berömda som har förmodligen gjort så mycket väldigt tufft för pengar och är ordentligt mentalt instabil och den Bindi-bärande Natalie Cassidy som har tvingats sjunga någonting före 1984 med bakfett.

Gissa vem som gick.

eller gå med i vår Facebook-grupp om någon fortfarande har tillräckligt med att använda den