FILMÖVERSIKT: Ninesna

FILMÖVERSIKT: Ninesna
FILMÖVERSIKT: Ninesna

När vi frågades vad vi skulle på bio för att se av olika medlemmar av våra vänner och familj var svaret helt enkelt "Ninesna, "som vi skulle hälsas av förvirrade uttryck och denna utbyte: "Vad?" "Det har Ryan Reynolds i det," "Vem?"

Ryan Reynolds karriär har knappast tagit av och med Van Wilder, Blade Trinity och Amityville Horror remake under sitt bälte är det inte svårt att se varför. Mannen behöver klart en träff och med en bakkatalog av romantiska ledare och actionpersoner som han böjer sin glänsande panna in, det är förvånande att vi har kommit ut ur Ninesna Att tänka på den låga budgeten indie flick kan vara den sak att driva honom till superstardom.

Beskriva plot av Ninesna utan att förstöra tomten är som att förklara antikonception mot Britney Spears, så här är Wikipedia: s sammandrag:

"En orolig skådespelare, en tv-showrunner och en hyllad videospeldesigner hittar sina liv blandat i mystiska och oroliga sätt."

Trevlig. Det är inte för mycket att säga att Ryan Reynolds spelar upp alla tre av de centrala karaktärerna och det är överraskande att han lyckas få med sig de olika karaktärernas karaktär och personlighetstrecken som sätter varandra förutom den sista.

När filmen hoppade på sin glada sätt att vrida och vända på olika punkter blev vi förvånade; för det första för att vi lyckades inte vara fysiskt sjuka från mental utmattning, men också för att du verkligen bryr sig om Ryan Reynolds karaktärer. Ser vi verkligen på samma goon som gick igenom Van Wilder? Han gör verkligen ett fantastiskt jobb i den här filmen med mycket tack till författaren / regissören John August, vars egen personlighet du får en verklig känsla för i hela filmen.

Den här filmen bör medfölja en ansvarsfriskrivning! Om du har den irriterande speciella någon i ditt liv som frågar dig de dumaste frågorna i de enklaste filmerna så ta inte dem för att se den här filmen.

Vi kunde nu prata med dig om fördelarna och nackdelarna med filmen men det skulle förstöra några av de bästa bitarna och förstöra den njutning som du säkert kommer att ha om du går och ser den här filmen, så låt oss alla kasta våra sinnen tillbaka, Scooby doo stil.

Det var en tid då en liten känd skådespelare med namnet Jake Gyllenhaal drog sig och hans alltför komplicerade namn till en liten indie flick med namnet Donnie darko. Vi gick för att se filmen på öppningsveckan och den hade en jättekanin i den så vi älskade det, det var också roligt, intelligent och original. Saken var, ingen hade hört talas om filmen eller gick för att se den! Det kände oss som om det var vårt och ingen annan visste om det, något vi alltid skulle behålla för oss själva, vår hemliga kärlek.

Två år senare gick alla och deras greengrocer omkring och pratade om det. Det kände sig smutsigt, det var vårt och plötsligt var alla skryta om det, det kändes som att det hade sovit bakom ryggen. Vi var hjärtbrutna; vi trodde aldrig att vi skulle gå vidare. "Den första snitten är den djupaste" de säger och filmer kom och gick utan ens en aning om vad vi kände då.

Tyvärr, om fem år på rad har något konstigt hänt. Vi har samma känsla som vi gjorde när vi först såg Donnie darko; Det är nytt, spännande, något annat igen. Ninesna har visat oss att det finns hopp. Vakna upp i morse efter att ha sett det kunde vi inte hämta det ur huvudet, det vägrar att låta dig, vi känner att vi har blivit upplysta igen inuti, det kan vara kärlek?

Alla vi skulle vilja dela med dig här, se det nu, var en av de första, vem vet att vi kanske är de enda som står för den här typen av bra bio. Även om som sagt säger, "En gång biten två gånger blyg", var inte rädd om två år längs linjen för att höra alla som talar om detta och en viss Mr Reynolds får strålkastaren, en behandling som de båda förtjänar. [berättelse av David A. Scarborough]