Singlar Recensioner: Furtado! Morrissey! Sugababes!

Nelly Furtado Män ätare Universell

Whoa, Nelly! Efter en nedslående försäljning av hennes dumma, främst akustiska Folklore album, Nelly Furtado är ansluten till R & B uber-producent Timbaland (Aaliyah, Missy Elliott, Justin Timberlake) för årets dancefloor stormer hittills. Vad nästa undrar vi, a Neptunes / Jewel samarbete? Män ätare strutar som en åldrande häftare från basstyrda verser till obefläckade åttiotalet syntpopor och lyckas till och med att hitta plats för den odödliga lyriken: "Flytta din kropp som en nympho." Män ätare är sexig, smittsam och ett väldigt dåligt inflytande: låten du önskar att du hade lyssnat på första gången du drack för mycket Strongbow och föll i fru Gordon-från-upp-vägen mullbärsbush.

Alla älskar singles recensioner, eller hur? Särskilt när de handlar om Morrissey, Mariah Carey, The Streets, Sugababes och Omfamning. Och det är vad du kommer att få, strax efter hoppet …

Morrissey Den yngsta var den mest älskade Ge sig på

Har han hittat kärlek? Har han slagit på om djurrättigheter igen? Har han äntligen börjat spela gömma den lila kärleksparsnipen? Det är ansträngande efter Morrissey rykten kvarn, det är det verkligen. Vad som gör det värt är den fortsatta kvaliteten på Uncle Miserys musik. Den yngsta var den mest älskade - Den andra singeln från hans nummer ett Ringleader of the Tormentors album - är en punchy, catchy bit av gitarr pop om - vänta på det! - en seriemördare Den rörande kören har en kör av italienska kiddier som sjunger: "Det finns inget sådant i livet som vanligt" som säkert kommer att bli något av en mantra för Morrisseys legioner av lärjungar. Tattooists i studentstäder / självmord hotspots / Manchester i allmänhet, vi hoppas att du har fasta händer.

Mariah Carey Säg något' Def Jam

Ett samarbete mellan den återkommande drottningen av R & B och de mest innovativa stadsproducenterna av noughties bör vara en musikalisk händelse. Men Säg något', den femte singeln från Mazzas blockbuster Emancipation Of Mimi album, är en stor besvikelse. Det är som att vakna och inse att nej, du är inte den nya femte medlemmen i Ta det och nej, Noel Edmonds Poppade inte för te igår kväll. Mariah coos och trills över en stammar Neptunes beat och Snoop Dogg lägger till en stark rap men kören är anemisk och spåret som förglömlig som en kväll med Imogen från Storebror. Men när du är i stånd att försäkra dina tappar för en miljard - ja, en bill-ee-yun-dollar, antar vi att du kan komma undan med att släppa den udda duffen singeln nu och igen.

Gatorna Gick aldrig till kyrkan 679

Sommaren 2004 Torka dina ögon förvandlade The Streets från en favoritmusikpublikation till ett köp-the-album-at-Tescos hushållsnamn. Om du var en kille älskade du det för att det fanns en klump i halsen men inte, visst, på gay sätt. Om du var en laydee älskade du det eftersom det visade att den värdelösa sönder i hörnet hade en känslig sida. Och om du var en TV-producent älskade du det eftersom det var den perfekta sången att använda när sakerna gick lite tits upp i fotbollen. Gick aldrig till kyrkan är i huvudsak den Torka dina ögon från Mike SkinnerS nuvarande Det svåraste sättet att göra en enkel levande album: en ångerfull, påtalande ode till sin sena far. Ladsna och laydeesna skulle gilla det, men med texter som "Jag ska se en präst, en rabbin och en protestantisk prästman; du sa alltid att jag skulle säkra mina satsningar"- Dessa tv-producenter kanske inte är så förtrollade.

Sugababes Följ med mig hem Ö

Kan du tro att det har varit sex månader sedan den hårda, feisty och farkin skrämmande Mutya Buena lämnade Sugababesna? Ryktet har det att hon kommer att dueting med George Michael snart nog så börjar vi gå vidare nu. Följ med mig hem, den fjärde singeln från Babes 'chart-topping Högre på flera sätt album, är en R & B-stickad ballad som dra nytta av några härliga strängar och underbara, sultry sång från tjejerna. Det är inte så spännande som albumets tidigare singlar, men det kommer oundvikligen att provocera en "Åh ja, den var också ganska anständig" när vi rediscoverar det på tjejerna Största hits någon gång i december 2007. Några nämnde en Sugababes " Största hits? Att citera Kate Bush, "Ooh, vi har just kommit!"

Omfamning Världen vid dina fötter Independiente

Detta VM-affärer. Det tar över papper; dominerar tellyen, och nu vill den också lägga in muskler på popscheman. Vilken blodig kind! När hela shebangen börjar på fredag kommer vi alla att ha Wayne RooneyS metatarsal kommer ut ur våra örhål *. Englands officiella VM-sång - utförs av Embrace - är ganska mycket vad du kan förvänta dig: meningslösa texter som "Med världen till fötterna finns inget hjärta som du inte kan nå" och en kör som är lite mindre rousing än ett bubbelbad. Det är rätt, det är lite skräp på ett väldigt trevligt sätt. Men om ditt ett rekordköp i år måste vara en fotbollsmatch, vänligen välj det här Tony Christie ’s Är det här vägen till VM?.

* Ansvarsbegränsning: försök att inte tänka på hur detta kan vara fysiskt möjligt

[berättelse av Nick Levine]